El procés de satisfacció de la demanda a l’educació s’encarrega de la gestió acadèmica i dels diferents programes, i inclou 3 grans àrees d’activitat:
El procés de gestió d’expedients acadèmics:
- Avaluació dels estudis previs d’alumne
- Matriculació oficial
- Gestió de l’expedient acadèmic:
- Obertura i seguiment de l’expedient
- Actualització matriculacions i notes
- Marc legal de homologació i titulació
- Expedició de la titulació
El procés de desenvolupament de l’activitat docent:
- Gestió de les aules (presencials i virtuals). Quin paper jugaran les TIC?
- La definició del servei passarà per preveure com es concreta la nostra metodologia educativa en la seva intersecció en els diferents processos. Ens cal construir una matriu on processos i metodologia educativa detecten i omplen de contingut (quines coses fer i de quina manera) les diferents interseccions al llarg de la cadena de valor que representa el cicle de vida dels nostres alumnes. Hem de donar una guia de benvinguda als estudiants? Comencem amb una entrevista personal? Tindrem una finestra única per resoldre totes les necessitats no acadèmiques dels estudiants? Quina idea tenim del lleure educatiu? Com serà el nostre material didàctic i el conjunt de recursos i dispositius que activem en la nostra metodologia? La biblioteca tindrà versió digital i permetrà préstecs i enviaments?. Ens hem de fer moltes preguntes, el criteri de veritat per orientar-nos és la nostra metodologia educativa, els elements que la configuren.
- Acollida estudiants i funció tutorial, contracte de compromís mutu
- Suport al desenvolupament de l’aprenentatge
- Suport a l’acció docent
- Gestió del professorat: selecció, formació, acollida, contractes, pagaments, recursos, coordinació, reunions de seguiment …
El procés d’avaluació:
- Desenvolupament de l’avaluació: contínua, presencial, virtual,…
- Gestió de notes, pràctiques, exàmens, validacions, indicadors clau seleccionats,…
- Indicadors clau d’avaluació
- Guies d’avaluació i suport
- Calendaris acadèmics i d’avaluació
Finalment entra en joc el procés de vinculació, es tracta de mantenir el fil emocional amb la nostra institució ideant serveis i productes que puguin ser d’utilitat pels antics alumnes i les seves famílies: bossa de treball, mentorització de carreres professionals, seminaris d’aprofundiment,… Tot plegat consolida el nostre posicionament i fomenta el boca-orella de forma natural.
Be the first to leave a comment. Don’t be shy.