L’equip de Digital Promise , en unes recents jornades de treball amb agents del sector educatiu ha identificat set obstacles per a la innovació a les escoles.
1) Obstacles que impedeixen que el sistema educatiu estigui basat en les competències. Per fer front a aquest problema proposen:
- Crear i posar a disposició de les escoles recursos educatius basats en competències, com per exemple: rúbriques, millors pràctiques, eines d’investigació…
- Crear una solució tècnica (aplicació tic) per al seguiment flexible de les competències i crèdits acadèmics.
2) Dificultats de lideratge i empoderament del professionals de l’educació per a fer efectius els canvis. Les solucions a aquest problema passarien per:
- Crear un marc de desenvolupament professional des d’on acompanyar als professionals amb diferents recursos
3) La resistència cultural al canvi, i més al canvi de base tecnològica. Les propostes de solució inclouen:
- Identificar líders empresarials i crear associacions escola-empresa
- Identificar noves formes de compartir innovacions i millors pràctiques d’experts en TIC amb els agents del sector.
4) Manca de flexibilitat pressupostària per fer front a la sostenibilitat i escalabilitat de les innovacions. Cal ser molts creatius en aquest apartat:
- Construir relacions i aliances de servei que generin nous ingressos o incentius per a les empreses a col·laborar en les innovacions educatives
- Cercar millor preus i costos trobant solucions més creatives
- Lideratge valent per prendre riscos i donar suport als canvis necessaris per poder finançar la innovació
5) Desenvolupament de la carrera professional dels educadors per a que siguin capaços de dur a terme experiències d’aprenentatge personalitzades i efectives amb els seus estudiants. Cal:
- Dur a terme un benchmarking amb altres sector i identificar bones pràctiques a incorporar al món de l’educació
- Crear una comunitat de professors des d’on poder accedir a ajuda en tot moment
- Crear carreres personalitzades de dessenvolupament per a cada professor
- Generar aliances universitat-escola i recorreguts de certificació pràctics i alternatius als rígids models actuals.
6) Manca de procediments estàndards per mesurar , seleccionar i controlar el contingut digital. La solució a aquest problema inclou:
- La creació d’un “mercat” o base de dades compartida per ajudar als educadors a identificar, avaluar i crear continguts digitals
- Involucrar als estudiants en l’avaluació dels continguts digitals
- Fer proves pilot amb diferents conjunts d’escoles per avaluar continguts, sistemes d’avaluació i d’emmagatzematge dels diferents continguts digitals
7) Els mètodes d’ensenyament actual no compromenten suficientment als estudiants per a que es facin responsables del seu propi procés d’aprenentatge. La resposta per crear una cultura d’aprenentage pot passar per:
- Aprofitar Internet per crear eines i recursos que ofereixin estratègies innovadores per involucrar els estudiants
- Grups de treball dins les escoles per avançar en l’autèntic aprenentatge, per a construir una visió compartida en relació a l’aprenentatge
- Suport al professorat per entendre i practicar noves estratègies d’aprenentatge
2 Comments
Em sonen tant aquests plantejaments, totalment a favor i savent que han sortit de Catalunya (encara que l’administració mai ho ha volgut reconéixer) una pena perquè. al país hi ha excel.lents líders per fer això, altra cosa és si interessen o no. (Aprenetatge Obert, inclusiu i ubíque (2004)…investigació i desenvolupament que ja es porta a terme per molts països…(senyors i senyores de l’administració encara hi són a temps…)
juandon
[…] Source: http://www.laugirona.cat […]