Coneixes la fòrmula del boca-orella?

El professor associat de la Wharton School of the University of Pennsylvania, Jonah Berger, creu que si que existeix una fòrmula. Al seu llibre “Contagius” desenvolupa la idea de la superioritat del boca-orella per damunt de la publicitat tradicional per tal de promocionar un producte o servei. Les persones no escoltem els anuncis, escoltem els amics, als nostres iguals.

Al llarg de deu anys ha estat estudiant per què es parla més d’unes marques que d’altres, i ha descobert que no és producte de l’atzar, sinó que sempre es dona una certa estructura, una fórmula que conté sis ingredients clau per viralitzar un contingut:

  1. Social Currency. La idea es que a les persones ens agrada parlar de coses que ens facin sentir millor i més intel·ligents. Ens agrada donar una imatge positiva de nosaltres mateixos.
  2. Triggers, els disparadors. Les persones parlem sobre aquells producte so marques que ens venen primer al cap, els nostres “top of mind”. Cal introduir subtils recordatoris per ajudar-les a pensar en nosaltres, farà més fàcil que ho vulguin compartir amb altres.
  3. Emoció. Quan ens preocupem per quelcom o en tenim certa cura, ho compartim. L’activació d’emocions com l’excitació, l’enuig, la por.. ens porta a compartir.
  4. Públic. Contingut construït per mostrar i créixer. Les persones imitem, però no podem imitar allò que no podem observar. Desenvolupar una estratègia i comportaments públics incrementa la influència social del contingut a promocionar.
  5. Valor pràctic. Notícies i novetats que puguem utilitzar. Compartim allò que pensem que pot interessar i ajudar als altres, ja sigui perquè els estalviarà temps, diners,…
  6. Històries. Ens encanten les històries i els relats, millor que la nostra informació viatgi en una historia. Som més propensos a compartir una historia memorable que un llistat de característiques tècniques d’un producte o servei.

Un clàssic de la viralitat per boca-orella amb més de 130 milions de visualitzacions

 

Un altre exemple més recent,