El propòsit de les empreses

El propòsit de les empreses és generar clients, són ells els que generen la seva condició de possibilitat, de fet, son ells qui les defineixen en cada acte d’adquisició d’un determinat servei o producte.

Son ells – els clients – qui, al adquirir-los, converteixen les “coses” en mercaderies, en quelcom que es portador d’alguna utilitat/valor per a ells; no compren “coses”, sinó el que aquestes fan per a ells, els problemes que els hi resolen.

Les empreses no són ni les seves missions ni les seves visions, sinó les necessitats que cobreixen. El que són només admet una definició des de l’exterior.

Si això és cert, existeixen dues ocupacions fonamentals en la empresa:, el màrqueting i la innovació

  

El màrqueting ha de treballar dur per a que l’acte de venda no suposi cap esforç, es a dir, per a que els clients comprin els productes i serveis perquè aquests es venen per sí mateixos. La innovació per donar més utilitat i noves satisfaccions als clients. Màrqueting I innovació, o van de la ma o no van.

Així doncs, només en resta esbrinar: Qui és el client? On està el client? Què és el que compra el client? Quines necessitats te sense resoldre o mal resoltes?